Mason Familie
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

2 posters

Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Guest Fri 23 Dec 2016 - 15:26

Code:
OCC: Sorry voor mijn vertraging.. IRL probleempje.. Daarom zal ik nu iets sneller door de mis gaan

BIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAM

Klonk het over het hele domein. Roderick had de klokken geluid en was daarna achter het altaar gaan staan, wachtend op de kerk gangers

Guest
Guest


Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Kimahri Sat 24 Dec 2016 - 10:32


BIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAM


Over het hele domein weerklonk de prachtige klokken ....even hield ik halt langs het pad dat me richting de kapel zou brengen om de pracht van het domein te bewonderen.
Bij de kapel gekomen wreef ik men handen even tegen elkaar om warm te krijgen ...
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Guest Sun 25 Dec 2016 - 19:25

Er waren helaas weinig mensen gekomen.. Toch begint de trotse Kapelaan zijn mis.

Welkom Familieleden en andere aanwezigen,
Op deze mooie kerstavond wil ik met jullie bijstaan bij de geboorte van Christos. De tweede profeet.
Veel kunnen wij van Christos en zijn woorden leren, veel heeft hij onze voorouders geleerd.
En vanavond hoop ik jullie iets te leren. Maar in ieder geval zullen we samen zijn,
samen de Heer danken. En samen kerstmis vieren.

Laten wij zingen.

Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.

AMEN

Guest
Guest


Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Kimahri Mon 26 Dec 2016 - 15:51

Met enig spijt kijkt kimahri rond in de kapel ..... waar was iedereen toch .... was ieder nu echt rond de tafel blijven zitten.

Even sloot ik men ogen en luisterde naar de woorden van men broer die toch leek het ook met enig teleurstelling de mis was begonnen ...


Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.

AMEN
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Guest Tue 27 Dec 2016 - 13:39

Nadat iedereen het credo heeft gezongen vervolgd Roderick zijn preek.

Graag zou ik nu met jullie een stukje over het leven van Christos lezen, het begin van zijn leven om
precies te zijn. Hier wordt beschreven hoe hij ter wereld kwam, het is het eerste hoofdstuk uit het
boek "Het leven van Christos". Dit boek is geschreven door Samoth op 87 jarige leeftijd.
Hij heeft Christos persoonlijk gekend en zijn leven zo nauwkeurig mogelijk beschreven.

Hoofdstuk I

Ik, die Christos heeft gekend, hield van hem wanneer hij ons toespraktijdens discussies met een stem die boeiend was op een manier
zoals dat met niets te vergelijken was. Het was bij een van deze discussies dat Christos ons zijn kinderjaren vertelde.
Aldus geef ik het nu door aan mijn eigen kinderen, want dit deel van zijn leven was even mooi als wat ik samen met hem heb mogen beleven.

Maria leefde samen met Giosep, die zij ging aannemen. Beiden waren bescheiden zwervers, maar zij leefden in de deugd, omdat zij de
Zeer-Hoog Almachtige iedere dag bedankten voor de landweldaden waarvan zij profiteerden.
Bovendien voelden zij een oprechte liefde voor elkaar die zuiver was van elke lust, hun leven was gelukkig. Maar op een dag, kwam er
een ruiter uit een verre windstreek die haar vertelde dat zij met hem mee moest gaan. Aangekomen voor zijn huis, zette hij voet aan aarde.
Het was een man met een majestueze gang; hij ging haar voor en sprak plots tot haar:

“Maria, wees niet bevreesd, want de Almachtige houdt van je en heeft jou gekozen.
Daarom zal er een kind van Hem geboren worden, dat jij Jeshua zal noemen. Hij zal een gids zijn, een messias die door God wordt geleidt.
Hij zal het Woord van God overal met zich meedragen en zal het volk van zijn zonde redden door hen de wijsheid van Aristoteles te onderwijzen”

De ruiter vertrok vervolgens naar zijn verre streek, zoals hij ook gekomen was. Maria werd wakker en vond zichzelf naast Giosep die haar
met verliefde ogen aankeek.

En het gebeurde zoals het haar in de droom was vertelt, Marie beviel van een kind, en beide ouders, in lijn met de profetie van Aristoteles,
benoemden het Jeshua.

Het kind werd geboren te Bethlehem in Judée. Ten gevolge van de overbevolking die op dat moment in deze stad bestond, vond het paar
een schuilplaats in een herberg, want er was elders geen plaats meer om ze te ontvangen. Maar toen het kind geboren werd, leek deze,
aan al degenen die het zagen, door de goddelijke gunst getroffen, want hij straalde van zachtheid en rust. De mensen van het kleine dorp
gaven het kind alles wat het maar nodig had opdat dit gezegende kind van God alles had wat maar noodzakelijk was. Enen brachten het wasgoed,
anderen droegen bij aan de renovatie van de herberg en anderen brachten nieuwe kleding en voedsel naar de twee gelukkige ouders.

Maria veranderde door al het geluk dat Jeshua haar gaf. Zijn vreugde maakte alles stralend en zij bedankte de Zeer-Hoog Almachtige elke dag voor de geboorte van dit kind.

Het is in deze vredige stilte dat Jeshua met zijn leven ver van elk geweld en elke ontaarding

Guest
Guest


Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Gherwina Wed 28 Dec 2016 - 1:37

BIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAM

Aan de arm van haar liefste loopt Gherwina rustig naar de kapel voor de kerstnachtmis. Ze heeft haar nieuwe gewaad aan die ze speciaal heeft laten maken. Het is echter wel zo koud buiten dat ze haar bontmantel heeft aangedaan zodat ze tijdens de dienst ook lekker warm blijft. De maan komt voorzichtig door het wolkendek, even blijven ze stil staan om te genieten van het prachtige uitzicht over hun domein verlicht door vele fakkels.

Bij de kapel begroet ze Roderick met een hartelijke knuffel. Als verder de kapel binnen lopen wordt ze helemaal blij. De kapel is prachtig versiert met veel groen, glinsterende ornamenten en veel kaarsen. Het personeel heeft weer goed haar aanwijzingen opgevolgd, maar omdat ze zich niet erg lekker voelde vanmorgen heeft ze het eindresultaat nog niet kunnen bekijken. Ze kijkt vol bewondering rond en fluistert.

Ohhh, kijk toch eens wat mooi de kapel is versiert, en kijk eens daar liefje, daar is het ornament met ons familiewapen wat ik speciaal heb laten maken, vind je het niet mooi geworden.

Gherwina wijst naar een prachtig schitterend ornament waarop duidelijk het wapen van de familie Mason te zien is. Als ze alles goed heeft kunnen bekijken neemt ze plaats in de voorste bank en knikt naar de overige familieleden die al binnen zijn en nog binnen komen.
Roderick sluit niet lang daarna de deuren van de kapel om met de kerstmis te beginnen met het zingen van het Credo. Met haar hand in die van Kimahri zingen ze samen het Credo mee.


Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.

AMEN


Na het Credo gaat ze weer zitten en is nieuwsgierig naar het stuk welke Roderick heeft gekozen om te lezen. Als de stilte weer is terug gekeerd en iedereen weer zit begint Roderick te spreken.

Graag zou ik nu met jullie een stukje over het leven van Christos lezen, het begin van zijn leven om
precies te zijn. Hier wordt beschreven hoe hij ter wereld kwam, het is het eerste hoofdstuk uit het
boek "Het leven van Christos". Dit boek is geschreven door Samoth op 87 jarige leeftijd.
Hij heeft Christos persoonlijk gekend en zijn leven zo nauwkeurig mogelijk beschreven.


Gherwina knijpt even in de hand van haar liefste, dit is haar favoriete hoofdstuk en zeker het meest gepast in deze nacht. Stil zit ze te genieten van de rustige stem van Roderick als hij het stuk voorleest. Helemaal in gedachten gaat haar vrije hand naar haar buik en strijkt er zachtjes en liefdevol over.
Als Roderick de mis heeft afgesloten gaat ze samen met hem en Kimahri bij de deur staan om iedere aanwezige bij het verlaten van de kapel een Zalig Kerstfeest te wensen.




[OOC]bij zulke RP's altijd doen alsof iedereen aanwezig is, op die manier kan iemand altijd nog later een post zetten alsof ze er wel op tijd bij waren.
Gherwina
Gherwina

Posts : 69
Join date : 2015-12-12

Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Guest Wed 28 Dec 2016 - 12:03

OCC: Dankje voor de tip Gher! En blijf rustig zitten hoor! De mis was nog niet ten einde Wink

Roderick neemt een korte adempauze nadat hij de tekst had voorgelezen. Nu was het tijd om de mis af te sluiten, nog even kijkt hij tevreden de kapel in. Wat was hij trots op de mensen die hij om zich heen had verzamelt en wat hij zelf en zijn familie bereikt hadden.. Maar voordat hij helemaal wegdroomt vervolgd hij snel zijn preek.
Christos was een geschenk van Jah. Hij die genadevol is, velen van de mensen waren afgedwaald van het goede en in plaats van deze mensen te
straffen stuurt Jah Christos, om de mens weer op het goede been te zetten. Jah is barmhartig, zoals wij allemaal zouden moeten zijn.
We moeten liefde dragen voor onze naasten. Opkomen voor onze mede mens en ons binden.
Binden met elkaar, liefde is niet enkel de liefde tussen een gehuwde man en vrouw, maar ook naastenliefde, wat wij zo hard nodig hebben.

Te vaak gaan we elkaar uit de weg, of ruziën we om niks. Te weinig hebben we elkander lief.
Wij allen tezamen moeten elkander liefhebben en zorg dragen voor de ander.
Laten we solidair zijn met onze mede mens;
Voedt de armen, verzorg de zieken, vergezel de eenzamen.

Dit hoop ik jullie allen mee te geven vanavond, heb elkander lief.

Ik wens jullie allen een zalig kerstfeest,
Ga nu heen en wees gezegend!


Tevreden kijkt Roderick de kapel in.. Hij stapt van  het altaar af en loopt richting Kim en Gher. Eerst wend hij zich naar Kim.
Broer.. Hij kijkt hem diep en geeft hem een knuffel. Zalig kerstfeest. Dan draait hij zich om naar zijn schoonzusje. Gher. Ook haar geeft hij een knuffel. Jij ook een heel zalig kerstfeest.

Guest
Guest


Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Kimahri Sat 31 Dec 2016 - 12:25

Kimahri voelt de zachte hand van zijn liefste de zijne omvatten .... een warm gevoel komt al snel over hem heen.
Toch was ik afwezig leek het wel bij deze kerst viering .. was het om het prachtige nieuws dat ik had gekregen ....


Graag zou ik nu met jullie een stukje over het leven van Christos lezen, het begin van zijn leven om
precies te zijn. Hier wordt beschreven hoe hij ter wereld kwam, het is het eerste hoofdstuk uit het
boek "Het leven van Christos". Dit boek is geschreven door Samoth op 87 jarige leeftijd.
Hij heeft Christos persoonlijk gekend en zijn leven zo nauwkeurig mogelijk beschreven.


De woorden van rick nam ik ten harte en luisterde met aandacht naar ieder stuk ..
Liefde voor onze naasten ... het was iets waar ik om redenen tekort was geschoten de afgelopen maanden.


Bij het einde van de mis komt men broer nog bij Gher en mij om ons een zalig karst te wensen en even kijk ik hem in de ogen ...
word iets uniek e in het begin van het jaar voor je men broer....
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Guest Mon 2 Jan 2017 - 11:14

word iets uniek e in het begin van het jaar voor je men broer.... Roderick kijkt hem diep aan..
Zeker broertje.. Uniek zeker.. Roderick denkt gespannen aan zijn taak. Zou hij het wel aankunnen..?

Guest
Guest


Back to top Go down

[24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel Empty Re: [24 december 1464] Kerstmis in de Sint-Sjnoel Kapel

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum