Mason Familie
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[MIS] Inwijdingsmis Kapel

5 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Tue 24 May 2016 - 18:34

Nerveus liep Roderick door de kapel, opzoek naar dingen die hij kon voorbereiden. Nadat hij helemaal zeker was dat hij niks meer kon doen, luidde hij de klokken van de kapel.

BIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAM

Wat een fijn gevoel was dat, voor het eerst de klokken van onze eigen kapel luiden. Nadat Roderick de klokken geluid had, liep hij naar de voordeur van de kapel om de bezoekers op te wachten. Hopelijk kwam de hele familie om deze bijzondere mis bij te wonen.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Sun 29 May 2016 - 10:13

Geduldig blijft Roderick in het portaal staan en wachten, nieuwsgierig wie er allemaal zouden komen..

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Kimahri Sun 29 May 2016 - 13:06

Wat een morgend was het al geweest .... natuurlijk net op deze dag zou alles bij elkaar komen kwam er lachend over men lippen.
Samen met alexei liep ik langs het pad richting de prachtige kapel en wees op de pracht van bloemen die ten hemele reikten.

Wat een pracht toch e zeg ik tegen alexei en wees op enkele prachtige rode rozen.
Volgende werk is de kruidentuin ... maar alles ging natuurlijk even naar de kapel ....
Bij het einde van het pad stond rick bij de ingang van de kapel en de zon leek de prachtige glazen nog mooier te maken.
Morgend rick ... het kon geen betere dag zijn denk ik e ... met een stevige hand schud ik men broer de hand.
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Alexei Kosygin Sun 29 May 2016 - 15:04

Alexei kijkt in de richting die zijn vriend aanwijst. Het zijn inderdaad zeer mooie bloemen die hij daar ziet. Het is inderdaad een schoonheid wat de natuur ons hier laat zien. Gezamenlijk lopen ze door totdat ze bij Rick komen. Daar begroet Alexei hem vriendelijk.Hallo Rick, leuk je ook hier tegen te komen. Ik kijk er zeer naar uit naar deze ceremonie.

Alexei Kosygin

Posts : 5
Join date : 2016-05-23

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Mon 30 May 2016 - 15:53

Nadat Roderick een tijdje in het portaal had staan wachten, verschenen in de verte de eerste mensen. Zo gauw ze wat dichterbij kwamen kon Roderick ze onderscheiden.
Als eerste zag hij zijn broer, naast hem liep Alexei. Roderick wist niet dat hij ook zou komen, maar vond het een aangename verrassing.
Zijn broer gaf hem een stevige handdruk en zei.

Morgend rick ... het kon geen betere dag zijn denk ik e ...
Vriendelijk antwoord ik hem. Morgen broer, nee het is echt een geweldige dag. Jah zelf heeft hem uitgezocht volgens mij. En hij geeft een knipoog aan zijn broer.
Daarna komt ook Alexei naar hem toe.
Hallo Rick, leuk je ook hier tegen te komen. Ik kijk er zeer naar uit naar deze ceremonie. Goede morgen Alexei. Antwoordt Roderick vrolijk. Ook leuk jou hier te zien. En geniet van de ceremonie. Daarna wend Roderick zich weer naar zijn oudere broer. Kim, wie verwacht jij nog allemaal? Nou ja, Wijmond, Gher, Monseigneur Elequest komt ook als het goed is, hij doet namelijk ook een deel van de mis. Maar verwacht jij verder nog mensen? Vraagt Roderick nieuwsgierig.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Gherwina Wed 1 Jun 2016 - 1:29

Vandaag was het dan eindelijk zover, na een grote verbouwing van de kapel is het de dag van de inwijdingsmis.

Terwijl Kimahri samen met zijn vriend Alexei al wandelend door de tuinen richting de kapel had zij tijd om zich te kleden, haar kamermeisje helpt haar met het nieuwe gewaad welke ze speciaal had besteld bij de kleermaker. Ondanks dat het een prachtige dag is slaat ze haar omslagdoek om voor ze naar beneden gaat, een kapel is toch altijd een beetje kil.

Ze loopt het pad op in de richting van de Kapel waar Kim en Alexei nog met Rick staan te praten, ze is gelukkig niet te laat. Ze voegt zich bij het trio en begroet Rick met een knuffel.


Goedemorgen Rick, wat is het toch heerlijk dat de kapel eindelijk gereed is en jij tijdens deze inwijdingsmis mag voorgaan.

Ze gaat naast Kim staan en legt haar hand op zijn arm en kijkt hem met een twinkeling in de ogen aan.

Zullen we maar naar binnen gaan liefje, ik heb de kapel nog niet gezien nu hij klaar is en ik ben heel benieuwd hoe het er binnen uit ziet.
Gherwina
Gherwina

Posts : 69
Join date : 2015-12-12

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Wed 1 Jun 2016 - 8:10

Terwijl Roderick nog met Alexei en Kim in gesprek is, ziet hij ook zijn schoonzus aankomen lopen. Enthousiast loopt Roderick op haar af. Daarna begroetten ze elkaar met een knuffel.

Goedemorgen Rick, wat is het toch heerlijk dat de kapel eindelijk gereed is en jij tijdens deze inwijdingsmis mag voorgaan.


Goede morgen zusje, lang niet meer gezien! En inderdaad, geweldig dat we nu eindelijk de kapel kunnen gebruiken. Maar een ik ben ook wel een beetje zenuwachtig hoor, mijn eerste mis.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Marcus mason Wed 1 Jun 2016 - 16:03

Roderick Mason wrote:

BIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAM


marcus hoorde in de verte de klokken al luiden en besloot om nog wat sneller te stappen genieten van het prachtige landschap zou voor later zijn als hij meer tijd had.
al snel naderde hij de kapel en zag al verschillende mensen staan.

een goed morgen allemaal ben ik nog op tijd

Marcus mason

Posts : 97
Join date : 2016-05-28

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Wed 1 Jun 2016 - 17:22

Daarna zag Roderick nog iemand aanlopen, hij liep nogal in een snelle pas.
een goed morgen allemaal ben ik nog op tijd


Gegroet, natuurlijk bent u nog op tijd, mag ik mij voorstellen. Mijn naam is Roderick, de broer van Kim en de kapelaan van onze kapel. Wie bent u als ik vragen mag? Roderick kijkt de man nieuwsgierig aan.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Marcus mason Sat 4 Jun 2016 - 20:17

aangenaam ik ben marus_corivuns een smid uit leiden en ik heb een uitnodiging van kimahri gehad om naar de inwijding te komen van de kapel en hij had ook nog belangrijk nieuws voor me

een kleine vraag is het hier dat mijn vader thomas voor jullie gewerkt heeft op dit prachtige landgoed


wist marcus veel dat zijn vader eigenlijk Thomas Mason was die na zijn trouw met Elizabeta naar leiden vertrokken was en daar onder een ander naam gaan leven was om weg te vluchten van het leven op dit landgoed

Marcus mason

Posts : 97
Join date : 2016-05-28

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Sat 4 Jun 2016 - 21:06

aangenaam ik ben marus_corivuns een smid uit leiden en ik heb een uitnodiging van kimahri gehad om naar de inwijding te komen van de kapel en hij had ook nog belangrijk nieuws voor me

een kleine vraag is het hier dat mijn vader thomas voor jullie gewerkt heeft op dit prachtige landgoed
Roderick luistert geduldig wanneer de man zich voorstelt. Leuk u te leren kennen Marcus. En natuurlijk bent u van harte welkom bij deze inwijding. Of uw vader hier gewerkt heeft? Nee hier in ieder geval niet, we bevinden ons in Weerskarpsel, dit landgoed is nog maar pas in handen van de familie Mason. Maar uw vader is Thomas Mason? Roderick kijkt ietwat verbaasd. Dus u bent ook een Mason? De naam Thomas komt mij niet direct bekend voor, maar ik ben ook jong van deze familie weggerukt, ik ben pas sinds een paar maanden weer met ze verenigd.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Kimahri Sun 5 Jun 2016 - 0:58

Een zachte hand voel ik en staar al snel in de prachtige ogen van men lieverd ... ik liet alexei even de tuinen zien schat ....
Zullen we maar naar binnen gaan liefje, ik heb de kapel nog niet gezien nu hij klaar is en ik ben heel benieuwd hoe het er binnen uit ziet.
Zeker liefj ... kom jij ook alexei ... denk dat rick popelt om te starten ... met glimlach kijk ik richting rick die enkele mensen begroet.
Bij de deuren van de kapel stond men neef Marcus ... wat een ontdekking was het geweest om een nieuw stuk familie te leren kennen.
Het bracht de vraag bij me op hoeveel van de familie we nog misten ... later moesten we maar eens grondig onderzoek doen.
Verloren in gedachten waren we al snel bij de deuren van de kapel aangekomen en met stevige handdruk begroete ik marcus.

Welkom in weesperkarspel marcus ... als je zin hebt is er na de misviering tijd voor een verfrissend drank.
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Marcus mason Sun 5 Jun 2016 - 13:29

een prachtige kapel Roderick alle de buiten kant dan toch kan niet wachten om binnen te kijken

marcus krijgt een stevige handruk van kimahri

dank je wel daar zal ik zeker gebruik van maken na mijn reis en om bij te kletsen

marcus wacht geduldig tot ze binnen kunnen

Marcus mason

Posts : 97
Join date : 2016-05-28

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Alexei Kosygin Mon 6 Jun 2016 - 9:29

Na de rondleiding door de tuinen van het landgoed loopt Alexei gezamenlijk met Kimahri naar de kapel. We hebben de klokken al horen luiden, het teken dat de mis gaat beginnen. Het wordt de eerste keer dat Alexei een mis ziet door Roderick en hij is heel nieuwsgierig hoe deze zal verlopen. Natuurlijk kom ik ook, Kimahri, ik zie er naar uit! Samen met Kimahri lopen ze de kapel binnen en gaat Alexei zitten.

Alexei Kosygin

Posts : 5
Join date : 2016-05-23

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Elequest Sat 11 Jun 2016 - 20:00

Elequest was al even in huize Mason. Hij was gekomen voor de inwijding van de kapel. Hij zat nog wat te lezen in zijn gasten kamer toen hij in eens de klok hoorde luiden. Hij kleedde zich snel om en liep naar de kapel.

Die zat al aardig vol. Bij de deur ontmoet hij Rick. Hij schut hem de hand

Rick alles gereed voor de mis?
Elequest
Elequest

Posts : 77
Join date : 2015-12-20

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Sun 12 Jun 2016 - 19:02

Daarna zag Roderick ook Monseigneur Elequest aanlopen.
Rick alles gereed voor de mis?
Pax Vobiscum, Monseigneur. Ja alles is gereed voor de mis, nu u er ook bent kunnen we beginnen. Ik stel voor dat we dan nu ook de kapel binnen gaan en de mis starten. Voor mijzelf en voor u heb ik twee stoelen voor de eerste rij banken gezet, daar kunnen wij plaats nemen. Roderick wijst even naar de eenvoudige maar degelijke stoelen die hij had klaar gezet. Zullen we dan maar gaan? En na deze woorden loopt Roderick richting het altaar en neemt plaats achter deze.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Wed 15 Jun 2016 - 16:24

Eenmaal achter het altaar schraapt Roderick zijn keel en wacht totdat iedereen zit. Wanneer eenmaal iedereen zit, begint hij de mis.
Welkom, broeders en zusters. Welkom bij deze inwijdingsmis van de Sint-Sjnoel kapel.
Vandaag zijn wij allen bij een gekomen om de heer te danken.
Hij die ons geschapen heeft, de almachtige Jah.
Wij kunnen hem danken door te bidden en te zingen.
Laten wij deze viering samen vieren, maar laten wij ook buiten deze viering
goed voor elkaar zijn.

Daarna wacht Roderick twee tel en zet dan het Credo in.
Laten wij zingen.

Credo in Deum,
Altissimum Omnipotentem,
Creatorem caeli et terrae,
Inferos et paradisi,
Ultima hora animae judicem nostrae

Et in Aristotelem, prophetam,
Nicomaqui Phaestique filium,
Missum ut sapientiam et universi
Divas leges errantibus hominibus erudiret

Credo etiam in Christum,
Natum ex Maria et Ioseph,
Vitam dedit ut nobis paradisi viam monstraret
Sic, postquam sub Pontio passus est
Propter salutem
Nostram martyr perivit
Consecutus est Solem
Ubi Aristoteles ad Altissimi dexteram eum expectabat

Credo in Divinam Actionem,
Sanctam Ecclesiam aristotelicianam, romanam, unam et indivisibilem
Sanctorum communionem,
Peccatorum remissionem,
Carnis resurrectionem
Vitam aeternam.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Kimahri Thu 16 Jun 2016 - 22:08

Nog even was ik bij de bezoekers gebleven en met enige trots duide ik naar de prachtige kapel en de omringende tuinen.
Wat een pracht had Jah toch aan ons gegeven als je een blik werpte over de bloemen en de mooie bouwwerken de het domein zijn karakter gaven.
Iedereen leek aanwezig en de mis zou binnen enig tijd beginnen en samen met rick maande ik iedereen aan om plaats te nemen ... binnenkomend
in de kapel keek ik toch even met bewondering naar de glas partij achter het altaar .... de ambachtslieden hadden hier toch echt prachtwerk geleverd.
Snel nam ik plaats naast men lieverd en luisterde naar rick die de mis starte ...


Welkom, broeders en zusters. Welkom bij deze inwijdingsmis van de Sint-Sjnoel kapel.
Vandaag zijn wij allen bij een gekomen om de heer te danken.
Hij die ons geschapen heeft, de almachtige Jah.
Wij kunnen hem danken door te bidden en te zingen.
Laten wij deze viering samen vieren, maar laten wij ook buiten deze viering
goed voor elkaar zijn.


Met pracht waren de woorden en ook met trots keek ik naar rick die vol vertrouwen bij het altaar stond ... wat een weg hadden we afgelegd om hier nu als één familie en vrienden te staan.
Als het credo doorheen de kapel klinkt zing ik gretig mee...


Credo in Deum,
Altissimum Omnipotentem,
Creatorem caeli et terrae,
Inferos et paradisi,
Ultima hora animae judicem nostrae

Et in Aristotelem, prophetam,
Nicomaqui Phaestique filium,
Missum ut sapientiam et universi
Divas leges errantibus hominibus erudiret

Credo etiam in Christum,
Natum ex Maria et Ioseph,
Vitam dedit ut nobis paradisi viam monstraret
Sic, postquam sub Pontio passus est
Propter salutem
Nostram martyr perivit
Consecutus est Solem
Ubi Aristoteles ad Altissimi dexteram eum expectabat

Credo in Divinam Actionem,
Sanctam Ecclesiam aristotelicianam, romanam, unam et indivisibilem
Sanctorum communionem,
Peccatorum remissionem,
Carnis resurrectionem
Vitam aeternam.
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Marcus mason Sat 18 Jun 2016 - 9:16

marcus luistert naar de gezangen hij kan helaas niet mee zingen omdat hij geen latijns kent

Marcus mason

Posts : 97
Join date : 2016-05-28

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Elequest Tue 21 Jun 2016 - 20:30

Elequest is blij dat hij bij de eerste mis van Rick aanwezig is. Hij merkt dat hij het Latijnse credo gekozen heeft .

Credo in Deum,
Altissimum Omnipotentem,
Creatorem caeli et terrae,
Inferos et paradisi,
Ultima hora animae judicem nostrae

Et in Aristotelem, prophetam,
Nicomaqui Phaestique filium,
Missum ut sapientiam et universi
Divas leges errantibus hominibus erudiret

Credo etiam in Christum,
Natum ex Maria et Ioseph,
Vitam dedit ut nobis paradisi viam monstraret
Sic, postquam sub Pontio passus est
Propter salutem
Nostram martyr perivit
Consecutus est Solem
Ubi Aristoteles ad Altissimi dexteram eum expectabat

Credo in Divinam Actionem,
Sanctam Ecclesiam aristotelicianam, romanam, unam et indivisibilem
Sanctorum communionem,
Peccatorum remissionem,
Carnis resurrectionem
Vitam aeternam.
Elequest
Elequest

Posts : 77
Join date : 2015-12-20

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Sun 26 Jun 2016 - 14:19

Roderick wachtte even zodat iedereen de kans kreeg om mee te zingen. Nadat iedereen klaar was met het lied zette Roderick de mis voort.

Deze kapel is vernoemd naar Sint-Sjnoel, maar wie is Sint-Sjnoel? Wie van jullie kan mij over hem wat vertellen?

Vragen kijkt Roderick door de kapel heen, telkens bij ieder gezicht blijft hij even stil staan.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Kimahri Tue 28 Jun 2016 - 1:24

Kimahri luisterde naar rick en richte zijn ogen doorheen de kapel .. met enige trots en dankbaarheid.

Deze kapel is vernoemd naar Sint-Sjnoel, maar wie is Sint-Sjnoel? Wie van jullie kan mij over hem wat vertellen?

Even wachtte ik maar stond recht ... Sint Sjnoel was iemand die het geloof en zijn medemens voorop plaatste en zich lied leiden door het hart en het woord van Jah.
Iemand die kerk en bevolking dichter naar elkaar toe bracht en problemen kon aanpakken.
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Wed 29 Jun 2016 - 21:27

Geduldig luistert Roderick naar het antwoord van Kim.

Sint Sjnoel was iemand die het geloof en zijn medemens voorop plaatste en zich lied leiden door het hart en het woord van Jah.
Iemand die kerk en bevolking dichter naar elkaar toe bracht en problemen kon aanpakken.


Een mooie beschrijving Kim, Sjnoel heeft ons Hollanders kennis laten maken met het geloof en de basis hier van in Holland gelegd.

Even zwijgt Roderick..

Ik wil nu graag een stukje met jullie lezen uit de Hagiografie van Sint-Sjnoel.
Roderick schraapt even zijn keel en pakt het boek erbij. Daarna begint hij aandachtig te lezen.


Geboren in Lyonnais-Dauphiné, nam Sjnoel zeer snel de beslissing om de Aristotelische Kerk te dienen. Zijnde een
vurige verdediger van deze laatste, heeft hij gezworen om haar met zijn leven te verdedigen. Wapens trekken hem nauwelijks
aan, dus neemt hij de beslissingen die zijn leven van eenvoudige boer naar beroemde klerk zullen veranderen.
Hij vervoegde de Cisterciënzer Orde, een kloosterorde, waar hij met open armen werd ontvangen door vader Fredstleu.
Hij liet zich dopen, nam het statuut van Broeder van de Orde aan en beëindigt zijn seminarie in het Seminarie Sint-Benedictus.
Hij preekte in de hallen van zijn dorp, Dié, maar zeer snel hoorde hij over de streek Holland spreken, waar men het Nederlands
sprak, een taal die hij bijzonder goed beheerste.
Sjnoel vervoegde de Teutoonse Orde, een orde waar hij veel had over horen spreken, en waar hij zich tot aangetrokken voelde.
Dankzij het beheersen van de taal, groeide hij snel. Frans, Engels en Nederlands sprekend en Duits en Spaans lezend, vond hij
een plaats in hun midden. Hij nam vervolgens de beslissing om naar Holland te verhuizen, na bij de Roomse Inquisitie te integreren,
waar hij na de selectie van de kandidaten werd aanvaard. Hij zou deze taak op de nieuwe gronden in het noorden voortzetten.
Met zijn oom kwam hij aan, een van de eersten in Holland, een leeg land, vol onwetende mensen. Zijn enige taak was om hen te
onderwijzen, maar vooral, om een religieuze politiek te voeren, in naam van de Heilige Aristotelische Kerk. Hij vervoegde de Raad,
in de positie van Kanselier. Hij legde zijn kandidatuur neer voor de Apostolische Nonciatuur terzelfder tijd, aldus werd hij aanvaard
als Apostolische Nuntius voor de regio Holland.
Enkele maanden gingen voorbij, maar religie leek het Hollandse volk weinig bezig te houden. Het weigerde het, negeerde het compleet,
net als diaken Sjnoel, diaken van Rotterdam intertijd. Onophoudelijk onder de druk van de Curie, vervolgde hij zijn weg, en stelde
het Concordaat tussen de Aristotelische Kerk en het Graafschap Holland op. Dit laatste document deed een danige polemiek opwaaien,
zodat de jonge Sjnoel de ergste kritieken te verduren kreeg, maar de man bleef volharden.
Na een maand van grote discussies tussen de bevolking, de Raad, en Sjnoel zelf, slaagde hij erin het Concordaat erdoor te krijgen.
Vanaf dat moment, wist Sjnoel, waren de fundamenten gelegd. Hij aarzelde niet om naar Leiden te verhuizen, ten noorden van Rotterdam,
en werd er Priester. Hij leidde er aldus, met vaste had de pastorij. Korte tijd later nam hij diaken Sonho onder zijn hoede, die een
uitstekende leerling bleek te zijn.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Tue 5 Jul 2016 - 12:32

Code:
Ik kan door privé omstandigheden woensdag 6 t/m zondag 10 juli niet aanwezig zijn, dus zal de mis daarna weer hervat worden.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Mon 11 Jul 2016 - 11:37

Sint-Sjnoel is een voorbeeld voor iedereen, hij heeft er voor gezorgd dat wij nu zo in ons Graafschap kunnen leven.
Hij heeft de basis van ons geloof in ons Graafschap gelegd. Hij was een vleitige en deugdzame man.
Iemand waar wij dus nog veel van kunnen leren.

Ook hij veel kritiek gehad op zijn werk. Wij Hollanders zijn van oorsprong niet zulke gelovigen.
Maar men ziet, de doorzetter wint. Geef dus nooit op en stop niet bij kritiek.
En denk eraan, er zijn altijd nog mensen die achter u staan.
En Jah, Jah is altijd bij u, in uw hart.
U zult nimmer alleen zijn, niet in de donkerste nacht.
Soms lijkt hij echter ver weg, maar nimmer, nimmer zal Jah u in de steek laten.
Hiervoor moeten wij de Heer danken.

Maar de engelen en Heiligen zijn altijd bij u.
Ook zij zullen u steunen.
Laten wij daarom bidden tot de Heilige Sjnoel.


Code:
 V:
  Help ons Sjnoel om ons leven te wijden aan de Kerk en de Orde
     en niet aan u of onze leiders. Help hun, Zij die menners zijn van een kudde.
     Sta onze leiders bij die ons brengen naar de Eeuwige Glorie.
     Geef ons de rust en de liefde om samen te bidden
     Geef ons de nieuwschierigheid om te zoeken naar wijsheid
     Waak ons van vraatzucht en valse deugden
     Waak ons voor eigendunk en het nalaten mensen te helpen
     Waak ons voor ijdelheid en de wijsheid in pacht te hebben

Code:
  A:  Voor dit alles vragen wij u bijstand, Sjnoel, wiens woord en daad
      ons dagelijks kracht gaf en geeft.

Amen

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum