Mason Familie
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[MIS] Inwijdingsmis Kapel

5 posters

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Kimahri Sat 16 Jul 2016 - 11:19

Met aandacht luisterde ik naar men broer die met passie vertelde over Sjnoel ... iemand die zijn hart en ziel heeft gegeven voor zijn Graafschap ... zijn geloof en zeker zijn medemens.
Enige wat een mens kon was zijn best doen om in de voetsporen van deze personen te kunnen treden .. om het beste te willen doen voor ieder naast je.
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Sun 17 Jul 2016 - 18:31

Roderick wenkte Monseigneur Elequest dat hij naar voren kon komen.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Elequest Thu 28 Jul 2016 - 14:16

Elequest werd naar voren geroepen voor de wijding.

Geachte Familie Mason en Vrienden van de familie.

Het is een eer om hier de kapel te mogen inwijden. In naam van onze heilige Sjnoel. Er zijn mooie woorden gezegd over onze enige Heilige in Holland. Als jonge man heb ik de eer gehad samen met hem op te trekken in de kerk. Ik heb veel van hem geleerd en hij is een groot voorbeeld voor mij en de hele kerk.

Voor de mis heb ik hier vier zuilen neer gezet. Deze zuilen kennen we ook van de inwijding van priesters. De vier pilaren dragen de vier elementen uit de schepping Aarde, water, lucht en vuur

De eerste pilaar bevat een bak met aarde. Aarde is het zwaarste element. De aarde is de basis voor de grond waarop wij lopen en de grond waarop al het leven ontstaat. Hierop telen wij onze gewassen


Elequest pakt een hand vol aarde en strooit het in het midden van de 4 pilaren

De tweede pilaar bevat een kom water. Zonder water is er geen leven mogelijk. Het water word gedragen door aarde. Zo kunnen onze zeeën, meren en rivieren het water doen stromen. Onze gewassen kunnen groeien door het water en wij leven door het te drinken en de gegroeide gewassen te eten .

Hij schept water uit de kom en sprenkelt het over de aarde die hij net op de grond had gegooid

De derde pilaar heeft een wierook brander. Dit symboliseert lucht. Lucht geeft ons zuurstof die wij in en uit ademen. ook onze gewassen groeien door zuurstof. Het water gebruikt de zuurstof uit de lucht om alles wat er in leeft te laten groeien.

Hij neemt de wierookbrander en laat de rook over de aarde en water waaien.

De laatste pilaar heeft een bak met vuur. Vuur geeft ons warmte en is ook nodig om alles te laten groeien.

Deze vier elementen zijn dus de kracht van ons bestaan. Zonder een van deze elementen is er geen leven.

De elementen zijn een gift die we van onze schepper hebben gekregen


Elequest pakt een kaars en steekt deze aan met het vuur uit de vuurbak.

Door deze kaars in het midden van de pilaren te zetten zal de inwijding een feit zijn.

Ik wil deze eer geven aan de kapelaan van de kapel. Wilt u bij het neerzetten van de kaars trouw zweren aan de universele rooms Aristotelische kerk haar profeten en de Heilige Sjnoel.
En zweert u dat u daarmee deze kapel en haar Familie naar eer en geweten zult dienen in de naam van de aller hoogste Jah?


De aartsbisschop van Keulen geeft de brandende kaars aan Roderick Mason
Elequest
Elequest

Posts : 77
Join date : 2015-12-20

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Fri 26 Aug 2016 - 18:29

Code:
Iedereen, mijn oprechte excuses voor mijn te lange afwezigheid. Ik was RL behoorlijk ziek..

Roderick kijkt de Aartsbisschop vriendelijk aan wanneer deze het altaar bestijgt. Aandachtig luistert hij naar de inwijdingspreek van Elequest. Roderick herkende inderdaad de elementen van een priesterinwijding terug. Tegen het einde van zijn preek wil Elequest Roderick een kaars laten neerzetten en daarbij trouw zweren aan de kerk, haar profeten en de H. Sjnoel.

Door deze kaars in het midden van de pilaren te zetten zal de inwijding een feit zijn.

Ik wil deze eer geven aan de kapelaan van de kapel. Wilt u bij het neerzetten van de kaars trouw zweren aan de universele rooms Aristotelische kerk haar profeten en de Heilige Sjnoel.
En zweert u dat u daarmee deze kapel en haar Familie naar eer en geweten zult dienen in de naam van de aller hoogste Jah?

Roderick kijkt de Bisschop glimlachend aan. Ik, Roderick Mason vanaf nu de kapelaan van deze prachtige kapel, zweer trouw aan de Universele Rooms Aristotelische Kerk, haar profeten en de Heilige Sjnoel. Ook zweer ik dat ik deze kapel en familie zal dienen in naam van en volgens de weg van de aller hoogste Jah. Tevreden kijkt Roderick de Bisschop aan. Daarna neemt Roderick de kaars die hem net gegeven was en zet deze te midden van de andere drie elementen, waardoor de inwijding een feit is. Terwijl hij dit doet spreekt hij de volgende woorden: Wanneer ik deze kaars te midden van de andere elementen leg, is de inwijding van deze kapel een feit. Vanaf dit moment zal dit een Heilig huis zijn om te bidden tot de allermachtige Jah. Tevreden legt Roderick de kaars tussen de andere elementen.
Daarna zwijgt Roderick even voor het effect. Dan zet hij de mis weer voort.

Graag wil ik met jullie een lied zingen. Het is een vrij oud lied en ik ben bang dat de meesten
van jullie het niet kennen, dus heb ik op elke zit plek een tekst neer gelegd.

    God van de Liefde, wees niet stil!
    Wees niet stil tegen mij die door misleiding wordt gekweld.
    Ze spreken tot mij met een valse tong,
    Ze omringen mij met haat,
    En ze vechten met mij zonder reden.
    Hoewel ze tegen mij vechten, houd ik van hen allen;
    Geef ik mij over aan het gebed.
    Bid ik dat u Ze, ondanks alles, mag belonen met het goede.
    Dat liefde boven haat mag gaan.
    En dat het gezag weer in goede handen mag vallen.
    En wanneer men eindelijk zal inzien dat men schuldig is
    Laat dan mijn gebed boven de zonde gehoord worden.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Kimahri Tue 30 Aug 2016 - 12:09

De woorden van elequest gaan nog doorheen de kapel .. de vier zuilen ... de schepping van het leven ...
Men blik blijft gevestigd als de inwijding verder gaat en elequest rick naar voor vraagt als kapelaan.
Met trots kijk ik naar men broer als hij bij de vier zuilen staat en de vraag die nog door elequest was gesteld beantwoorde.


Ik wil deze eer geven aan de kapelaan van de kapel. Wilt u bij het neerzetten van de kaars trouw zweren aan de universele rooms Aristotelische kerk haar profeten en de Heilige Sjnoel.
En zweert u dat u daarmee deze kapel en haar Familie naar eer en geweten zult dienen in de naam van de aller hoogste Jah?


Ik, Roderick Mason vanaf nu de kapelaan van deze prachtige kapel, zweer trouw aan de Universele Rooms Aristotelische Kerk, haar profeten en de Heilige Sjnoel. Ook zweer ik dat ik deze kapel en familie zal dienen in naam van en volgens de weg van de aller hoogste Jah.

De kaars ten hande plaatst rick deze in het midden tussen de andere elementen ... onze kapel was nu ingewijd en de warmte van jah kon men hier zeker terug vinden.
Stilte nam zich even meester over de kapel en werd enkel kort doorbroken als rick terug sprak en een lied inzette ten viering van de prachtige dag.


Graag wil ik met jullie een lied zingen. Het is een vrij oud lied en ik ben bang dat de meesten
van jullie het niet kennen, dus heb ik op elke zit plek een tekst neer gelegd.


Het stukje perkament nam ik ten hande en men blik ging snel over de geschreven tekst van het lied...


God van de Liefde, wees niet stil!
Wees niet stil tegen mij die door misleiding wordt gekweld.
Ze spreken tot mij met een valse tong,
Ze omringen mij met haat,
En ze vechten met mij zonder reden.
Hoewel ze tegen mij vechten, houd ik van hen allen;
Geef ik mij over aan het gebed.
Bid ik dat u Ze, ondanks alles, mag belonen met het goede.
Dat liefde boven haat mag gaan.
En dat het gezag weer in goede handen mag vallen.
En wanneer men eindelijk zal inzien dat men schuldig is
Laat dan mijn gebed boven de zonde gehoord worden.


Last edited by Kimahri on Thu 1 Sep 2016 - 16:24; edited 1 time in total
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Wed 31 Aug 2016 - 21:35

Ietwat teleurgesteld merkt Roderick op dat er niet erg uitbundig wordt mee gezongen, maar ondanks alles zet Roderick vol energie de mis voort.

Laten wij bidden, laten wij hopen, maar laten wij vooral blijven geloven.

Geloof maakt ons sterker, geloof bind ons en geloof brengt ons dichter bij de Heer.
Geloof helpt ons door moeilijke tijden en geloof zal er altijd voor ons zijn.
Laten wij geloven!

Bidden versterkt onze geest, het versterkt ons in moeilijke tijden.
Uit bidden kunnen wij kracht halen, kracht om door te gaan.
Laten wij bidden!

Hoop laat ons doorleven, geeft ons moed en zelfvertrouwen.
Hoop zorgt voor dat lichtje, in donkere tijden.
Hoop kan je redden, kracht geven en versterken.
Laten wij hopen!

Waarde mede gelovigen,
leef verder, maar blijf bidden, hopen en geloven.
Moge Jah U zegenen!


Daarna Kijkt Roderick richting zijn broer en spreekt.

Als laatste wil ik graag de Heer Kimahri Mason naar voren hebben als Patres Familias van de familie Mason.

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Kimahri Sun 4 Sep 2016 - 16:49

Nu de laatste klanken van het lied weg ebben uit de kapel leek rick zijn gemoed iets minder te zijn.
Of dat leken zijn ogen onbedoeld te laten merken, maar toch verdwijnt dit snel en als het gebed word ingezet buig ik men hoofd...



Geloof maakt ons sterker, geloof bind ons en geloof brengt ons dichter bij de Heer.
Geloof helpt ons door moeilijke tijden en geloof zal er altijd voor ons zijn.
Laten wij geloven!

Bidden versterkt onze geest, het versterkt ons in moeilijke tijden.
Uit bidden kunnen wij kracht halen, kracht om door te gaan.
Laten wij bidden!

Hoop laat ons doorleven, geeft ons moed en zelfvertrouwen.
Hoop zorgt voor dat lichtje, in donkere tijden.
Hoop kan je redden, kracht geven en versterken.
Laten wij hopen!

Waarde mede gelovigen,
leef verder, maar blijf bidden, hopen en geloven.
Moge Jah U zegenen!


Na het gebed hoor ik terug rick zijn stem en kijk hem even verbaast aan ...

Als laatste wil ik graag de Heer Kimahri Mason naar voren hebben als Patres Familias van de familie Mason.

Toch stap ik richting het altaar en blijf staan bij rick...
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Guest Sun 4 Sep 2016 - 20:11

Roderick ziet dat zijn broer ietwat verbaasd is, maar Roderick kijkt hem glimlachend aan en Kim komt dan ook het altaar op. Roderick richt zich daarna tot zijn broer.
U staat als Patres familias symbool voor de familie, graag wil ik deze familie zegenen:
Heer, gij die het leven heeft geschonken aan het alles, waak over deze familie.
Maak dit huis tot een model voor allen en laat dit gezin altijd open en gastvrij zijn.
Bescherm hen zodat zij kunnen leven in de welvaart van Uw Liefde en in harmonie met de vriendschap. AMEN
Na de zegen kijkt hij Kim geruststellend aan. Daarna schraapt hij zijn keel en richt zich weer tot de rest in de kerk.
U allen hartelijk dank voor uw aanwezigheid bij onze inwijdingsmis. Monseigneur Elequest, u natuurlijk in het bijzonder bedankt voor het inwijden van onze kapel.
Ik wens U allen nog een prettige zondag, ik hoop U allen de volgende keer weer te zien!

Guest
Guest


Back to top Go down

[MIS] Inwijdingsmis Kapel - Page 2 Empty Re: [MIS] Inwijdingsmis Kapel

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum