Mason Familie
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

4 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Fri 28 Oct 2016 - 15:49

Roderick was al vroeg begonnen met het voorbereiden van de mis, deze mis zal extra speciaal zijn. Vorig jaar rond deze tijd liet zijn neef het leven. Ook een Heusdenaar.. Lamoraal had hem veel geleerd en ook geleerd plezier te hebben in het leven, zonder Lamoraal had Roderick hier nooit gestaan. Verdrietig zet Roderick de benodigdheden klaar, wanneer dit alles gebeurd is loopt hij naar het koord om de klokken te luiden. Ze klinken gedempt, droevig, alsof de klokken meeleven met wat er vorig jaar gebeurd was.

BIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAM

Na de klokken geluid te hebben loopt hij richting het portaal van de kerk om hier de rest van zijn familieleden op te kunnen wachten.

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Kimahri Sat 29 Oct 2016 - 12:22

Ondanks het mooie nazomer weer dag deze dag omhield ging men blik wazig over de velden rondom de kapel.
Waarom ... kwam er stil over men lippen ... woorden die nog steeds woede over me haalden.
Geen woede voor lamoraal, niet enkel familie maar een goede vriend was hij, maar woede tegen andere.
Andere die mee verantwoordelijk waren voor zijn afwezigheid in deze wereld... een leegte dat was het .. een leegte rond mezelf.


BIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAM

Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Sun 30 Oct 2016 - 9:53

Teleurgesteld bleef Roderick in het portaal wachten. Waar bleef iedereen nu? De mis had al moeten beginnen, juist bij zo'n belangrijke mis als deze zou iedereen toch eigenlijk op tijd moeten zijn? Hij besluit nog maar even te wachten in het portaal voor hij de mis zou starten.

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Anthonius Sun 30 Oct 2016 - 23:15

BIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAMBIMBAM

Anthonius rende zo hard als hij kon...... Hopelijk was hij nog op tijd, hij was zo druk aan het werk geweest dat hij de tijd was vergeten.......

De herdenkingsmis voor een overleden familielid....dat kon hij niet maken om daar te laat te komen wat moesten ze wel niet van hem denken...

Hij rent het pad op en ziet Roderick in het portaal van de kapel staan......met enige schaamte houdt Anthonius in en loopt snel richting Roderick die er enigszins teleurgesteld uitziet.....
Anthonius
Anthonius

Posts : 40
Join date : 2016-08-08

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Kimahri Mon 31 Oct 2016 - 14:14

Met nog een blik richting de open vlakte volg ik het pad richting de kapel waar rick bij het portaal al staat te wachten.

Hey broer ...Jah geeft ons nog een mooie najaarsdag voor deze herdenking ... prachtig ...
Nog net sprak ik tegen rick als anthonius ook bij de kapel kwam..
Hey anthonius .. doet me plezier dat je ook lamoraal wil herdenken vandaag ...
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Anthonius Mon 31 Oct 2016 - 16:14

Nog enigszins buiten adem komt Anthonius bij de kapel aan waar intussen heer Kimahri met Roderick staat te praten.Hey anthonius .. doet me plezier dat je ook Lamoraal wil herdenken vandaag ...

Pffff.....ben ik nog op tijd?? Ik was nogal druk met werken en daardoor de tijd uit het oog verloren.....

Anthonius
Anthonius

Posts : 40
Join date : 2016-08-08

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Mon 31 Oct 2016 - 20:33

Roderick ziet zijn broer en Anthonius al komen lopen over het terrein. Hij voelt zich opgelucht, het duurde even maar de familie kwam wel. Wanneer ze dichterbij komen begroet Roderick beide heren. Goede morgen, fijn dat jullie er zijn.

Hey broer ...Jah geeft ons nog een mooie najaarsdag voor deze herdenking ... prachtig ...
Inderdaad Kim, Jah heeft ons een mooie dag geschonken om onze neef te herdenken.
Roderick trekt even een droevig gezegd en valt weg in zijn gedachten. Snel hersteld hij zich weer en kijkt Anthonius aan.
Pffff.....ben ik nog op tijd?? Ik was nogal druk met werken en daardoor de tijd uit het oog verloren.....Hij glimlacht naar Anthonius. We zijn nog niet begonnen, dus ben je inderdaad nog op tijd. Ik wacht nog heel even met de mis, kijken of er nog meer komen en anders begin ik zo. Even kijkt hij Kim aan..

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Kimahri Tue 1 Nov 2016 - 3:27

Kim lacht even richting anthonius .. werk ..tijd kan ons snel voorbij gaan inderdaad ....

We zijn nog niet begonnen, dus ben je inderdaad nog op tijd. Ik wacht nog heel even met de mis, kijken of er nog meer komen en anders begin ik zo.

De blik die rick me gaf sprak voor zich hield ik me voor ...een gevoel was er dat ik ook deelde .. maar met een lach op men lippen keek ik terug naar men broer...

Ben blij dat we dit kunnen doen broer ... en dan nog in zo prachtige kapel ... ben je er erg dankbaar voor ... men blik ging naar de ogen van rick ...
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Tue 1 Nov 2016 - 12:36

Kim lijkt Roderick's gevoel te begrijpen en schenkt een glimlach aan hem.
Ben blij dat we dit kunnen doen broer ... en dan nog in zo prachtige kapel ... ben je er erg dankbaar voor ...

Kim kijkt Roderick diep aan. Roderick knipoogt naar zijn broer. Er zullen nog vele missen meer volgen broer, we zullen ons familie, onze gemeenschap nog hechter maken.

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Kimahri Tue 1 Nov 2016 - 21:46

Na een vriendelijke knik leg ik men hand op de schouder van men broer ....
Er zullen nog vele missen meer volgen broer, we zullen ons familie, onze gemeenschap nog hechter maken.
Dat lijkt me een goed doel rick .. een zeer goed doel ... is alles geleverd .. ik had speciaal enkele van de rozen laten knippen om deze in de kapel te laten plaatsen.
Denk niet dat lamoraal alles sober zou gewild hebben .....

Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Wed 2 Nov 2016 - 13:14

Kim legt zijn hand op de schouder van Roderick. Roderick kijkt zijn broer geruststellend aan.
De kapel is niet sober in gericht, zoals je al zei, niet Lamoraals stijl. De rozen heb ik een bosjes gebonden en aan de pilaren gehangen. We moeten hem herdenken zoals hij was, een vrolijke optimistische man. Roderick kijkt nog eenmaal over het terrein en als hij dan toch niemand aan ziet komen lopen kijkt het hij Kim en daarna Anthonius weer aan. Kom we gaan naar binnen, ik start de mis. Roderick voegt daad bij woord en loopt de Kapel binnen.

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Anthonius Wed 2 Nov 2016 - 14:46

Opgelucht, dat hij nog niet te laat is loopt Anthonius de kapel binnen.......hij is nog steeds onder de indruk van de schoonheid van het interieur.... Hij gaat gauw zitten op de houten bank. Dan valt hem op dat de kapel eigenlijk best wel leeg is....waar zijn de anderen??
Anthonius
Anthonius

Posts : 40
Join date : 2016-08-08

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Thu 3 Nov 2016 - 12:29

Roderick stapt het verhoogde altaar op en gaat klaar staan. Nog twee tel wacht hij totdat iedereen zit en zucht dan een keer diep. Nu moest hij even zijn innerlijke rust vinden. Na twee tel van absolute rust in de kapel begint hij te spreken.

Waarde Familieleden, Parochianen, Gelovigen,

Heden, 30 oktober van het jaar 1464, wil ik U oproepen om ons familielid te herdenken, de Heer Lamoraal.
Hij is, zoals jullie allemaal zullen weten, nu al een tijdje overleden. Het was een Burgermeester die dicht bij het volk stond en
opkwam voor zijn volk. Als familie lid heb ik hem helaas nooit lang mogen kennen. Maar wel als goede vriend en kameraad.
Nu, nu kunnen jullie iets voor hem terug doen. Wij kunnen voor hem bidden, moge Jah genadig zijn.

Laten we het Credo zingen.


Roderick begint met het Credo in te zetten.


Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.

AMEN

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Kimahri Thu 3 Nov 2016 - 22:02

Even was er stilte als de familieleden bij de kapel stonden ...de gedachte van wat deze dag was leek alom aanwezig.
Bij het binnenkomen van de kapel keek ik nog even rond naar een geschikte stoel, maar ergens wilde ik op de laatste rij zitten en alles van op een afstand waarnemen ... midden van de kapel bleef ik even staan tussen de verschillende rijen stoelen en zuchtte diep.
Men ogen sloot ik even en stond naar men gevoel wel minuten lang stil daar het in werkelijkheid eerder seconden bleken.
Toen de mis dienaren de kapel in kwamen nam ik snel plaats op de stoel het dichtste bij me en keek richting het altaar waar rick de mis starte.


Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.

AMEN
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Anthonius Sun 6 Nov 2016 - 3:18

Anthonius kijkt om zich heen naar de familieleden die zijn gekomen om Heer Lamoraal te herdenken (hij voelt aan alles dat dit een beladen gebeurtenis is) wanneer Roderick naar het altaar loopt en de mis begint.....

Waarde Familieleden, Parochianen, Gelovigen,

Heden, 30 oktober van het jaar 1464, wil ik U oproepen om ons familielid te herdenken, de Heer Lamoraal.
Hij is, zoals jullie allemaal zullen weten, nu al een tijdje overleden. Het was een Burgermeester die dicht bij het volk stond en
opkwam voor zijn volk. Als familie lid heb ik hem helaas nooit lang mogen kennen. Maar wel als goede vriend en kameraad.
Nu, nu kunnen jullie iets voor hem terug doen. Wij kunnen voor hem bidden, moge Jah genadig zijn.

Laten we het Credo zingen.


Hierna zet Roderick het credo in....

Anthonius probeert het zo goed als het gaat te herhalen, hetgeen hem veel beter afgaat dan de eerste keer...

Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.

AMEN


Anthonius
Anthonius

Posts : 40
Join date : 2016-08-08

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Gherwina Sun 6 Nov 2016 - 4:24

In haar rouwgewaad en met gebogen hoofd loopt Gherwina de familiekapel binnen. Voor het altaar knielt ze neer en slaat een kruisje. Bij de kaarsentafel steekt ze een kaarsje op. De misdienaren en Rick lopen over het middenpad naar het altaar. Gherwina wacht en kijkt rond of haar echtgenoot er al is. In de derde rij zit hij een beetje verloren op de stoel. Ze neemt naast hem plaats en neemt zijn hand in de hare.
Roderick begint de herdenkingsdienst voor Lamoraal, het familielid wat we eigenlijk nog lang niet konden missen.
Als het Credo wordt ingezet staat ze op en zingt zachtjes mee.


Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.

AMEN
Gherwina
Gherwina

Posts : 69
Join date : 2015-12-12

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Sun 6 Nov 2016 - 11:43

Roderick kijkt tevreden wanneer hij en iedereen klaar is met zingen. Maar dan kijkt hij opeens verbaasd.. Een van de gezichten van de kerkgangers had hij niet verwacht, al had hij er wel heel erg op gehoopt. Zijn schoonzus bevind zich in de kerk. Och wat had hij haar lang niet meer gezien, hij had haar eerlijk waar gemist. Maar op dit moment moest hij verder met de mis, na de mis zou hij wel naar haar toe gaan.

Laten we met zijn allen voor Lamoraal bidden.
Jah, laat ons bidden.

Heilige Giosep,
die alleen het voorrecht hebt genoten te sterven in de omhelzing van Christos en Maria,
en die daarom eveneens wordt aangeroepen als patroon van de stervenden,
wij bidden u: sta allen bij die heden moeten sterven
en sta ook ons bij in het uur van onze dood.
verkrijg voor ons, dat wij op dat ogenblik,
gesterkt door de genademiddelen van de heilige Kerk,
en bijgestaan door Christos, Maria en uzelf,
vredig mogen ontslapen in Jah,
om te ontwaken tot het eeuwig geluk bij u in de hemel.


Even pauzeert Roderick
Laten wij 1 minuut stilte houden voor Lamoraal.

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Kimahri Tue 8 Nov 2016 - 21:38

Een zachte hand neemt mijn hand vast en men blik kijkt snel naast me ..... Hey liefje .. zeg ik zacht met een kleine glimlach.
Ben blij dat je bij deze herdenking voor lamoraal bent schat ...

Laten we met zijn allen voor Lamoraal bidden.
Jah, laat ons bidden.


Na het credo ging rick voor in het gebed ... op zachte toon kwamen de woorden over men lippen.


Heilige Giosep,
die alleen het voorrecht hebt genoten te sterven in de omhelzing van Christos en Maria,
en die daarom eveneens wordt aangeroepen als patroon van de stervenden,
wij bidden u: sta allen bij die heden moeten sterven
en sta ook ons bij in het uur van onze dood.
verkrijg voor ons, dat wij op dat ogenblik,
gesterkt door de genademiddelen van de heilige Kerk,
en bijgestaan door Christos, Maria en uzelf,
vredig mogen ontslapen in Jah,
om te ontwaken tot het eeuwig geluk bij u in de hemel.


Laten wij 1 minuut stilte houden voor Lamoraal.

Men ogen sloot ik en nam me de beeltenis van men neef voor me ...
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Marcus mason Thu 10 Nov 2016 - 17:50

marcus kwam wat laat de kerk nog binnen en zet zich van achter in de zaal en deed mee.

Heilige Giosep,
die alleen het voorrecht hebt genoten te sterven in de omhelzing van Christos en Maria,
en die daarom eveneens wordt aangeroepen als patroon van de stervenden,
wij bidden u: sta allen bij die heden moeten sterven
en sta ook ons bij in het uur van onze dood.
verkrijg voor ons, dat wij op dat ogenblik,
gesterkt door de genademiddelen van de heilige Kerk,
en bijgestaan door Christos, Maria en uzelf,
vredig mogen ontslapen in Jah,
om te ontwaken tot het eeuwig geluk bij u in de hemel.


hij gebruikt deze minuut stilt om te bezinnen over hoe het geloof hen toch nog steeds dicht bij hij verloren familie lid Lamoraal bracht.

Marcus mason

Posts : 97
Join date : 2016-05-28

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Anthonius Fri 11 Nov 2016 - 18:23

Anthonius zag dat er een voor hem onbekende vrouw binnenkwam......maar aan het gezicht van Roderick te zien was zij geen onbekende voor de familie. Ze ging naast Kimahri zitten en Anthonius zag dat ook hij blij was haar te zien. Even later kwam zijn broer Marcus ook binnen en ging snel achter in de zaal zitten....

Ondertussen ging Roderick voor in het gebed......


Heilige Giosep,
die alleen het voorrecht hebt genoten te sterven in de omhelzing van Christos en Maria,
en die daarom eveneens wordt aangeroepen als patroon van de stervenden,
wij bidden u: sta allen bij die heden moeten sterven
en sta ook ons bij in het uur van onze dood.
verkrijg voor ons, dat wij op dat ogenblik,
gesterkt door de genademiddelen van de heilige Kerk,
en bijgestaan door Christos, Maria en uzelf,
vredig mogen ontslapen in Jah,
om te ontwaken tot het eeuwig geluk bij u in de hemel.


Anthonius probeert het zachtjes mee te zeggen..... Tijdens de minuut stilte bedekt hij hoe mooi het is om zo'n gevoelig moment met je familie te kunnen delen



Anthonius
Anthonius

Posts : 40
Join date : 2016-08-08

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Sat 12 Nov 2016 - 11:03

Nadat een ieder klaar leek te zijn met zijn gebed. Houd ook Roderick één minuut stilte, hij dacht terug aan Lamoraal, die hij als goede kameraad had gekend. Ach wat was het een doodzonde dat zo iemand zo vroeg ons moest verlaten. Roderick kijkt één voor één naar de gezichten in de kapel. Och wat was hij toch blij dat hij zo'n familie als deze had en hij voelt zich warm worden van binnen. Na een minuut slaat Roderick op de kleine bel die op het altaar staat. TING TING TING

Eens zullen wij allemaal deze aarde verlaten.
Richt daarom Uw leven zorgvuldig in. U bent op deze aarde gekomen om te bewijzen of U het hemelse paradijs waard bent.
Laat Jah zien, dat U het waardig bent om zijn hemelse paradijs te mogen betreden.
Ik denk dat wij allen het eens zijn dat de Heer Lamoraal voldoende heeft bewezen een goed Heer te zijn.
Een goede gelovige die graag wat voor zijn naasten deed.
Maar hier ziet U, ook de goeden onder ons zullen eens gaan.
Maar wat is het Paradijs?
Ik zou U graag willen voorlezen, uit het boek der Deugden, Boek I, De Eclips, Deel 7: Het Paradijs.


Roderick slaat het Heilige boek, wat voor hem ligt, open en start met lezen.

Hoofdstuk VII

Het Paradijs

De zeven aartsengelen stonden oog in oog met mij. Ze lachten met hun glimlach vol vriendelijkheid, ik keek in hun ogen, hun blik vol tederheid.
Voor het eerst sinds ik mijn hond alleen in het veld had achtergelaten, ontspande ik en stond ik mezelf toe om deel te worden van de sereniteit
die zij uitstraalden. Zij hielpen mij opstaan en Michael, de meest robuuste, hees me op zijn rug. Ik schaamde me een beetje bij het idee een
Aartsengel te berijden zoals een paard. Maar zij lachten, toen de schaamde op mijn gezicht zagen. Een lach, niet spottend, maar vol van vriendschap.

Toen sloegen er zeven paar schitterende vleugels uit. Ze naderden de rand en lieten zich hiervan afvallen. Ik schreeuwde in angst,
maar mijn schreeuw werd afgesneden toen de Aartsengelen hun vlucht bijstelden en naar de zon vlogen. Ik kon de gehele maan onder mij zien
en ik beloofde mezelf, als die kans aan mij gegeven werd, dat ik altijd zou leven in deugd, volgens de principes van Aristoteles en Christos,
om naar te hoeven terugkeren naar die vreselijke plek. Galadrielle glimlachte nog eens naar me en sprak: ‘Het is goed.
Je hebt de juiste beslissing genomen. Moge de andere levenden dezelfde maken’

Ik vroeg me af hoe zij kon weten wat ik dacht. Maar mijn gedachten hierover verdwenen snel, omdat ik zeer geïnteresseerd was in het spektakel
wat me werd aangeboden. We hadden net de maan verlaten en we vlogen in de ruimte die het scheidt van de zon. Ik kon de sterren nu zien
en zij glansden als vele magische spektakels. Ik kon zelfs sterren onderscheiden van wiens bestaan ik niet had geweten, niet in staat om
deze te zien vanaf de wereld. De immense zon, die ik nog nooit van zo dichtbij had gezien, nam mijn hele gezichtsveld in beslag.
Ik voelde mij als in vlieg in vergelijking met een koe: klein.

We waren nu zo dichtbij de heilige ster dat, vlammen die verschillende mijlen lang waren, ons bijna raakten.
Ik vroeg me of ik met de zeven Aartsengelen niet een vrij desastreus einde zou delen. Maar Michael, op wie ik altijd kon bouwen,
zei tot mij: ‘Vrees niet dat wat je hier ziet’. Ik zag toen de vlammen die de zon bedekten, zij vormden een geweldig spektakel.
Onder deze buitenste laag van vlammen was dat waarover ik mij voornam te spreken sinds mijn tedere kindertijd, maar zonder ooit
te weten waaruit het bestond: Paradijs!

We landen op een magische plaats. We baden allen in een zacht licht. Waar ik ook keek ik kon niet het minste duister ontdekken.
Zo ver het oog kon zien, waren er geen huizen, noch de minste constructie van enige soort. Zij die hanger hadden plukten van de
fruit bomen. Zij die de genoegens van de ontspanning waardeerden rekten zich uit in het gras. Kinderen speelden onschuldig,
lachend, rennend door het lange gras. De zeven Aartsengelen vertelde me dat ze me hier moesten achterlaten en dat hun missie
was vervuld. Ik bedankte en hen hartelijk en zei ze gedag.

Ik besloot wat rond te lopen en deze betoverde plaats te bekijken. Allen die ik ontmoette,
heten mij hartelijk welkom en lachten naar me. Ik lachte terug en bedankten hen. Alles straalde blijdschap, vriendelijkheid en plezier uit.
Toen ik een kleine fontein naderde waarvan het water zo helder was dat ik geen weerstand kon bieden aan de drang om me hier verfrissen,
zag ik twee mannen in een diepe discussie. Zij zagen mij ook en wenkten mij om hen te naderen. Ik realiseerde me dat tegenover mij niemand
minder stonden dan Aristoteles en Christos. Zij omringden mij met de grootste vriendelijkheid. Ze vroegen mij of ik het naar mijn zin had
en of ik goede reis had gehad. Ik was zo bewogen dat ik niet kon antwoorden. Ik stamelde een paar vage woorden, terwijl ik probeerde te
bevatten wie er tegenover me stonden. Op dit moment hoorde ik een stem.



Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Mon 14 Nov 2016 - 19:41

Even houd Roderick twee tellen adempauze en vervolgd dan zijn preek.

De Heer Lamoraal was een goed gelovige.
Dus wij mogen verwachtten dat hij naar het hemelse paradijs zal gaan.

Heer laat deze goedgelovige toe in Uw hemelse paradijs.
Moge hij in vrede rusten.
En moge hij kunnen genieten van zijn leven in het Paradijs.


Dan kijkt hij de kapel in richting zijn broer en wenkt hem.

Dan wil ik nu de Heer Kimahri Mason vragen om een stukje tekst, door hem zelf geschreven voor te lezen.
Roderick doet een stapje op zij zodat zijn broer het altaar op kan stappen.

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Kimahri Mon 14 Nov 2016 - 21:09

Kimahri volgde het verloop van de mis, maar ergens kwamen de laatste woorden van zijn neef opnieuw terug.
Ongeloof was meester van me en deed men best om terug naar de stem van men broer te luisteren die voor me stond bij het altaar.
Iets zeggen over lamoraal klinkt door de kapel .. nog even kijk ik naar rick om zeker te zijn van zijn woorden.
Toch neem ik elk stukje moed bij elkaar en met de beeldenis van men neef voor me neem ik plaats bij het altaar .. kijkend naar ieder die naar de kapel was gekomen voor deze herdenking.


Lamoraal Mason ....een vriend ... een beste vriend ... familie.
Men eerste reizen brachten me doorheen Holland , richting de zuiderlijke stad Heusden waar ik vele goede mensen ontmoete.
Mensen die ik tot de dag van vandaag nog als goede vrienden dicht bij men hart hou.
Tijdens de vele onrustige tijden dat ons Graafschap kende leerde ik men neef kennen ... nog niet wetend dat de familieband er tussen ons was.
Zij aan zij hielden we ons zwaard tegen de vijand die ons graafschap bedreigde.
Een goede band was er snel en deze bleef ook .. na verbouwingen en later de verhuizing naar familie gronden kwam onze band ten boven.
Ook samen maakten we deel uit van de Hollandse raad waar hij spijtig genoeg de slechte kanten van sommige hollanders boven kwam.
Voorbereidingen werden nog getroffen om hem als vazel, maar Jah besliste hier anders over....
Met erge spijt mis ik een vertrouwens persoon, iemand die naast me zijde stond ... een goed persoon, goede werker.
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Guest Sat 19 Nov 2016 - 17:03

Roderick luistert aandachting naar zijn broer en knikt naar hem, als hij uitgesproken is neemt hij weer plaats achter het altaar en zwijgt eventjes. Gespannen kijkt hij de kapel rond, één voor één alle bekende aankijkend. Daarna schraapt hij zijn keel weer en vervolgd hij de mis.

Heer Kimahri, hartelijk dank voor deze warme woorden.

Graag zou ik met jullie een lied willen zingen, ik heb gezorgd dat bij iedereen een tekst ligt.
Roderick zet het lied in..
Kom in dit leven om te groeien en te bloeien,
Zie in elk gezicht Zijn Kinderen en heb hen lief,
Zing met vreugde tot de Allerhoogste, en alleen tot Hem
Wordt de dragen van Zijn woord en deel het met allen

Kom in dit leven in met volstrekte onwetendheid
Zie dat de Almachtige uw lot toch zich neemt
En zie dat met de jaren uw zorgen worden getemd
Want met de jaren weten wij de wijsheid te krijgen op onze wegen.

Kom in dit leven en aanvaard een vertrek,
Waarbij we de haven verlaten met ons gezicht naar de wind
Maar weet dat we wat kalmer zullen varen
Nu we weten dat we naar betere oorden zullen gaan.

Leef met heel je leven, zelfs al struikel je hierdoor
Pak dan de hand van degene die staande is
En heb vertrouwen dat de liefde sterker is dan de dood
En erken dat het aanwezig is in allen van ons

Leef met heel je leven, zelfs al twijfelt u
Zelfs als er niemand is die onze nacht verlicht
Neem dan toch het risico om vooruit te gaan, zonder dat u alles zult begrijpen
Vertrouw op Jah, want Hij zal u leiden.

Leef met heel je leven, en houd van alles dat groeit
Groeit ten dienste van de kleine dingen
Om alles te laten groeien en worden als het Koninkrijk van de Allerhoogste, hier op aarde.
Wees een mens en geef betekenis aan uw leven.

Guest
Guest


Back to top Go down

[RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!] Empty Re: [RP] Herdenking mis Lamoraal (30 oktober 1464) [In besloten kring, enkel voor familieleden: Graag dit respecteren!]

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum