Mason Familie
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Zondagsmis 18 september 1464

4 posters

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Go down

Zondagsmis 18 september 1464 - Page 2 Empty Re: Zondagsmis 18 september 1464

Post by Anthonius Thu 22 Sep 2016 - 23:45

Terwijl iedereen langzaam opstaat en naar buiten loopt blijft Anthonius nog even zitten om alles op zich te laten inwerken. De mis, de mooie inrichting van de kapel, de ramen, de beelden.......
Het straalde allemaal een sfeer van rust uit, van vrede.....

Terwijl hij zo zat te mijmeren en om zich heen zat te kijken, zag hij uit zijn ooghoeken Roderick met een wat gespannen gezicht naar heer Kimahri toe lopen en aanspreken.

Misschien is het nu niet het goede moment om Roderick aan te spreken over het geloof......

Anthonius besloot nog even te blijven zitten en te genieten van de sfeer in de kapel.

Zachtjes probeerde hij voor zichzelf het laatste gebed op te zeggen.......op de een of andere manier kende hij het....

Pater noster,
Qui es in Caelis,
sanctificetur Nomen tuum.
Adveniat Regnum tuum.
......................dimitte nobis debita nostra,
sicut et nos dimittimus ........
Et ne nos inducas in tentationem:
sed libera nos a malo.
Amen.
Anthonius
Anthonius

Posts : 40
Join date : 2016-08-08

Back to top Go down

Zondagsmis 18 september 1464 - Page 2 Empty Re: Zondagsmis 18 september 1464

Post by Kimahri Fri 23 Sep 2016 - 12:17

Even leken men gedachten wel een eigen leven te leiden en keek ik verstrooid voor me uit.
Met de woorden van het gebed vestig ik men gedachten terug bij de mis ...



Pater noster,
Qui es in Caelis,
sanctificetur Nomen tuum.
Adveniat Regnum tuum.
Fiat voluntas tua, sicut in Caelo et in terra.
Panem nostrum quotidianum da nobis hodie,
et dimitte nobis debita nostra,
sicut et nos dimittimus debitoribus nostris.
Et ne nos inducas in tentationem:
sed libera nos a malo.
Amen.


Dan wil ik jullie nu allen een fijne zondag wensen, bedankt voor het komen. Ik hoop jullie allen, nee jullie en meerderen, de volgende mis weer te zien. Tijdens deze mis zullen we ons gemiste familie lid de Heer Lamoraal herdenken. Ik hoop dat jullie allen die mis bij kunnen wonen.

Bij het horen van de naam zakt men gemoed snel naar men schoenen en zucht even diep voor ik opsta ....
Rick kwam van het altaar richting mij met toch een vragende blik ...

Hoe ging het? Deed ik iets verkeerd? Was het te langdradig?

Met een glimlach kijk ik naar men broer en leg men hand op zijn schouder ... was perfect rick ... kan me geen betere kapelaan dromen ...
Kimahri
Kimahri
Admin

Posts : 554
Join date : 2015-12-11
Location : Haarlem

Back to top Go down

Zondagsmis 18 september 1464 - Page 2 Empty Re: Zondagsmis 18 september 1464

Post by Anthonius Sat 1 Oct 2016 - 17:33

Anthonius zag het gesprek tussen de twee broers. De glimlach van Kimahri en de wat meer ontspannen uitdrukking van Roderick deden Anthonius toch besluiten om op Roderick af te stappen.

Voorzichtig staat hij op en schuift tussen de banken uit om vervolgens op Kimahri en Roderick toe te stappen.

Excuseer mij als ik stoor, maar Terwijl hij zijn hand uitsteekt naar Roderick .....mag ik je ten eerste bedanken voor deze mooie mis. En daar wil ik meteen het volgende aan toe voegen: Zou je mij willen onderwijzen en me wegwijs maken in het geloof? Je hebt me behoorlijk weten te boeien en ik wil er zeker meer van weten en mezelf er verder in verdiepen.
Anthonius
Anthonius

Posts : 40
Join date : 2016-08-08

Back to top Go down

Zondagsmis 18 september 1464 - Page 2 Empty Re: Zondagsmis 18 september 1464

Post by Guest Thu 6 Oct 2016 - 20:00

Dan komt Anthonius op hem afgelopen. Excuseer mij als ik stoor, maar Ondertussen steek Anthonius zijn hand uit mag ik je ten eerste bedanken voor deze mooie mis. En daar wil ik meteen het volgende aan toe voegen: Zou je mij willen onderwijzen en me wegwijs maken in het geloof? Je hebt me behoorlijk weten te boeien en ik wil er zeker meer van weten en mezelf er verder in verdiepen.
.
Roderick kijkt de man glimlachend aan, hij schud Anthonius de hand. Bedankt voor het compliment. En natuurlijk wil ik je onderwijzen in het geloof. Waar zou je dit graag willen doen? In mijn kantoor of in de kapel? Hij kijkt de man glimlachend aan.

Guest
Guest


Back to top Go down

Zondagsmis 18 september 1464 - Page 2 Empty Re: Zondagsmis 18 september 1464

Post by Anthonius Mon 10 Oct 2016 - 22:40

Anthonius kijkt Roderick aan en kijkt vervolgens om zich heen naar het mooie interieur van de kapel.....

Waarom niet bij de bron beginnen....hier in de kapel??
Anthonius
Anthonius

Posts : 40
Join date : 2016-08-08

Back to top Go down

Zondagsmis 18 september 1464 - Page 2 Empty Re: Zondagsmis 18 september 1464

Post by Guest Sun 16 Oct 2016 - 13:12

Mij perfect Anthonius.

Code:
OCC: We gaan verder in  een ander topic Anthonius  ;)

Guest
Guest


Back to top Go down

Zondagsmis 18 september 1464 - Page 2 Empty Re: Zondagsmis 18 september 1464

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum