Mason Familie
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tweede bezoek Ariana

2 posters

Go down

Tweede bezoek Ariana Empty Tweede bezoek Ariana

Post by Ariana. Fri 24 Jun 2016 - 19:56

Bijna twee maanden zit ze ondertussen terug in de Raad. In het begin had het er op geleken dat de vriendschap die ze met Kimahri had niet had beïnvloed, maar naarmate ze steeds verder in het termijn geraken, merkt ze één en ander op waar ze haar vinger niet op kan leggen. Na een zoveelste maal diep te hebben nagedacht over wat ze moest doen, besluit ze om gewoon de stap te zetten en hem terug te gaan opzoeken.

De reis had lang geduurd, maar terwijl ze aan het rijden was, had ze met volle teugen genoten van de rust, de stilte en de omgeving die ze inmiddels zo goed had leren kennen. Uiteindelijk komt ze bij het kasteel aan. Het kasteel dat vroeger van Jonathan was geweest. Een korte rilling gaat door haar heen als ze haar vingers over de muur laat glijden, geheel onoplettend of er iemand haar al heeft gezien of wat heeft gezegd. Herinneringen aan vroeger komen omhoog en terstond vraagt ze zich af of wijlen Jonathan haar nu nog steeds waardig had gevonden voor het land dat hij haar toen had gegeven. Steeds deed ze haar best, maar de laatste tijd leek het alsof...

Met een wrang gevoel in haar buik schudt ze haar hoofd en recht haar schouders. Daar hoeft ze nu niet aan te denken. Ze kijkt rond of ze iemand ziet en houdt ondertussen Cyprus vast aan zijn halster. Dit is al de tweede maal dat ze onaangekondigd op bezoek komt en als ze eerlijk is, dan heeft ze geen idee of dat geapprecieerd zou worden.

Ariana.

Posts : 50
Join date : 2016-03-05

Back to top Go down

Tweede bezoek Ariana Empty Re: Tweede bezoek Ariana

Post by Mathijs Sat 25 Jun 2016 - 15:01

Rustige dagen waren het geweest deze vroege tijd des zomers ... de dagelijkse wacht langs het domein werden aangenamer met elk stukje zon.
De honden hadden deze ochtend in alle vroegte nog de jacht geopend en in hun zog here chris en kim meegenomen het dichte bos in.
Af en toe merkte ik het bij mijn heer dat hij zijn gedachten naast zich moest kunnen leggen en wat is er nu beter dan voor een goed maal te zorgen.
De muren weertoonden een pracht van planten die de steun van de stevige muur waardeerden en een zee van geurende bloemen in ruil gaven .. op men weg naar de poort genoot ik nog even van de pracht die jah ons aabiede.
Aangekomen bij de poort steigerde rancu ... men ogen richte zich naar de persoon die wachtend bij de poort had plaatsgenomen.


Dag Vrouwe ... even keek ik de vrouwe voor me aan ..Vrouwe Ariana .. welkom ten gronde Weesperkarspel.
Komt u voor Here Kim of Dame Gherwina?
Mathijs
Mathijs

Posts : 27
Join date : 2015-12-12

Back to top Go down

Tweede bezoek Ariana Empty Re: Tweede bezoek Ariana

Post by Ariana. Sat 25 Jun 2016 - 15:43

Het kasteel lijkt in slaap te zijn. Even twijfelt ze om weg te gaan, maar dan klopt ze toch nog een keer op de deur. De stilte daalt terug over haar neer en ze luistert naar het zachte ademen van haar merrie naast zich. Ariana bijt op haar lip, duidelijk in tweestrijd met zichzelf. Waar had ze ook met haar hoofd gezeten, zomaar onaangekondigd aan komen wandelen bij een Graaf. Nee, ze kan beter gewoon gaan en dan eerst een brief sturen met de vraag of ze welkom was.

Op het moment dat ze zich wil omdraaien hoort ze hoefgetrappel. Een paard hinnikt en het is duidelijk aan de dreun te horen dat het dier steigert. Met ingehouden adem draait ze zich om en staart met grote ogen naar de ruiter die haar niet bekend voorkomt. Ze wordt begroet en na een seconde wordt haar naam ook genoemd. Haar maag keert zich om, al heeft ze geen enkel idee waarom. Zacht knikt ze bij de verwelkoming. Maar hoe kent de man haar naam? Zo bekend is ze niet. Of zou hij haar nog kennen van de vorige maal dat ze hier was? De vraag die hij op het einde had gesteld heeft tijd nodig om tot haar door te dringen. Als ze beseft dat ze nog geen antwoord heeft gegeven, kucht ze en knikt opnieuw.

Ik kom voor Graaf Kimahri. Maar ik kom, opnieuw, onaangekondigd, dus hij verwacht me niet. Ik weet dus ook niet of hij er is?
Het plan dat ze eerder in haar hoofd had gevormd lijkt helemaal in elkaar te zakken en ze voelt hoe haar wangen langzaam roder beginnen te kleuren.

Ariana.

Posts : 50
Join date : 2016-03-05

Back to top Go down

Tweede bezoek Ariana Empty Re: Tweede bezoek Ariana

Post by Mathijs Sun 26 Jun 2016 - 0:48

De teugels van rancu nog stevig in de hand merk ik dat de vrouwe voor me mij even bekijkt met ogen van twijfel.
Echt kennen deed ik deze vrouwe niet maar toch herkende ik haar van een vorig bezoek .. nooit meer zou ik een bezoeker vergeten na het noodlottige gebeuren.

Ik kom voor Graaf Kimahri. Maar ik kom, opnieuw, onaangekondigd, dus hij verwacht me niet. Ik weet dus ook niet of hij er is?
Met enig onzekerheid luister ik naar de woorden van de vrouwe voor me .. wegsturen zouden we toch nooit doen ook al was de here des lands niet aanwezig.
Een glimlach vormde zich bij me en keek terug de vrouwe aan en zegde met zacht stem ...
Here Kimahri is momenteel ten velde voor de jacht samen met Here Chris.
U kan gerust uw paard op stal brengen en dan zal ik Heer Kimahri voor u zoeken.
Mathijs
Mathijs

Posts : 27
Join date : 2015-12-12

Back to top Go down

Tweede bezoek Ariana Empty Re: Tweede bezoek Ariana

Post by Ariana. Sun 26 Jun 2016 - 17:01

Ariana knikte en bedankte hem. Daarna vervolgde ze haar weg naar de stallen. (zie verder daar)

Ariana.

Posts : 50
Join date : 2016-03-05

Back to top Go down

Tweede bezoek Ariana Empty Re: Tweede bezoek Ariana

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum