Verbouwing Kapel

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Verbouwing Kapel

Post by Kimahri on Sat 26 Mar 2016 - 23:50

De gedachte van een karrenvracht hout om de werken te kunnen starten leek men gemoed wel volledig operbest te maken.
Wachter Conrad ging met snelle pas terug naar de poort nadat ik hem de plek had vermeld waar de verschillende stukken hout heen konden gebracht worden.
Een hoop zou het zijn .. nieuwe steunbalken maar ook kleinere verbindingsbalken en hout voor nieuwe stoelen zou zich ook aanmelden.
Een pracht is het toch komt nog even op in men gedachten als elequest de erkenning aanhaald ....

Kim stap een is de naam van de kapel veranderen. Als Rick dan de bibliotheek inricht dan zal ik de papieren vast in orde maken in Rome.

Goedkeurend knikte ik naar de heer naast me ... Een prachtig boek der deugden mag zeker niet ontbreken elequest.

Rick was ook naast elequest komen staan en pikte terug mee in het gesprek .. Ik heb het een exemplaar van het boek der deugden in de kapel geplaats.

Toch prachtig als alles op één lijn kwam en dingen in orde kwamen ... deze week zouden we hard moeten werken aan het dak maar dat kon met leuke vooruitzichten geen enkel probleem zijn.

Prima. dan kan de kapel ingewijd worden. Willen we daar mee wachten tot 26 mei of willen we hem dan erkend hebben?

Even ging men hand door men baard en keek men broer aan .... Ik ben voor een inwijding nu elequest en dan mooie viering op de naamdag ... wat denk jij rick?
We gaan wel goed mogen werken aan het dak om tijdig klaar te raken.
Kimahri
Admin

Back to top Go down

Post by Roderick Mason on Mon 28 Mar 2016 - 15:49

Ik ben voor een inwijding nu elequest en dan mooie viering op de naamdag ... wat denk jij rick?
We gaan wel goed mogen werken aan het dak om tijdig klaar te raken.
Roderick denkt diep na, hij wou hetzelfde aan zijn broer vragen.. Ik weet het niet, het zou mooi zijn als het eerder kon, maar ik heb mijn studie nog niet afgerond.. Roderick kijkt een beetje schuldig richting Elequest..
Roderick Mason

Back to top Go down

Post by Elequest on Mon 28 Mar 2016 - 21:46

Ik weet het niet, het zou mooi zijn als het eerder kon, maar ik heb mijn studie nog niet afgerond Elequest luisterd naar Rick die hem schuldig aankijkt.

Rick maak je geen zorgen. Ik weet dat je je uiterste best doet om de studie af te ronden. Zie de mis als een praktijk opdracht. Wink
Jij start de mis en na de lezing neem ik het officiële deel over en zal ik de kapel inwijden.
Elequest

Back to top Go down

Post by Roderick Mason on Mon 28 Mar 2016 - 22:21

Rick maak je geen zorgen. Ik weet dat je je uiterste best doet om de studie af te ronden. Zie de mis als een praktijk opdracht. Wink
Jij start de mis en na de lezing neem ik het officiële deel over en zal ik de kapel inwijden.

Zegt Elequest geruststellend. Roderick voelt een last van zijn schouder afvallen. Moet ik dan alvast beginnen met het schrijven van een mis? Voor op de 26ste dan toch? En het is mijn schuld dat mijn studie even stil ligt, ik moet er alles aan doen om het af te krijgen, U kunt er niet meer aan doen.
Roderick Mason

Back to top Go down

Post by Elequest on Wed 30 Mar 2016 - 22:13

Elequest ziet de man voor zich ontspannen maar als hij praat hoord hij nog twijfel. Moet ik dan alvast beginnen met het schrijven van een mis? Voor op de 26ste dan toch? En het is mijn schuld dat mijn studie even stil ligt, ik moet er alles aan doen om het af te krijgen, U kunt er niet meer aan doen.

Hij lacht vriendelijk. Rick we leven nu in maart 26 mei is over 2 maanden. Tijd genoeg.
Als het u help om rust te krijgen benoem ik u nu bij deze als kapelaan van de "Sint Sjnoel Kapel".
Hij slaat een kruis en kijkt even naar boven Ik zal straks de officiële papieren voor uw benoeming gereed maken.

Als de timmermannen hard werken zal het dak snel dicht zijn Daarna kan de wijding starten.

Elequest kijkt naar boven en ziet dat het al hard gaat
Elequest

Back to top Go down

Post by Roderick Mason on Wed 30 Mar 2016 - 22:45

Elequest lacht vriendelijk naar Roderick. Rick we leven nu in maart 26 mei is over 2 maanden. Tijd genoeg.
Als het u help om rust te krijgen benoem ik u nu bij deze als kapelaan van de "Sint Sjnoel Kapel".
Elequest slaat een kruis en kijkt naar boven. Ik zal straks de officiële papieren voor uw benoeming gereed maken.Roderick luistert verbaasd toe en kijkt iets ongemakkelijk naar Elequest
Dit euh.. ging nogal euhh.. snel.. Moet ik niet ingewijd worden ofzo? Vraagt Roderick onzeker.

Als de timmermannen hard werken zal het dak snel dicht zijn Daarna kan de wijding starten.
Het werk vordert inderdaad al snel. Maar iedereen draagt zijn steentje bij.
Roderick Mason

Back to top Go down

Post by Elequest on Thu 31 Mar 2016 - 20:51

Dit euh.. ging nogal euhh.. snel.. Moet ik niet ingewijd worden ofzo?

Elequest lach om de reactie van Rick. Nee Roderick dat hoeft niet. Kapelaan is een leken functie. Het staat gelijk aan Diaken. Een opleiding wordt zeer op prijs gesteld maar is niet noodzakelijk. En daar bij sta je onder supervisie van mij. Ik heb alle vertrouwen in je. Daarbij kun je ook nog reken, neem ik aan, op je schoonzus. Dit is een zeer ervaren Diaken.
Elequest

Back to top Go down

Post by Roderick Mason on Thu 31 Mar 2016 - 22:19

Roderick ziet Elequest lachen. Nee Roderick dat hoeft niet. Kapelaan is een leken functie. Het staat gelijk aan Diaken. Een opleiding wordt zeer op prijs gesteld maar is niet noodzakelijk. En daar bij sta je onder supervisie van mij. Ik heb alle vertrouwen in je. Daarbij kun je ook nog reken, neem ik aan, op je schoonzus. Dit is een zeer ervaren Diaken. Roderick zucht opgelucht. Ik wist helemaal niet dat het een leken functie was en inderdaad, van mijn schoonzus kan ik nog heel veel leren! Zegt Roderick trots. Maar mijn studie zit nu ook wel weer wat vaart in, het examen duurt dat erg lang? Vraagt Roderick nieuwsgierig.
Roderick Mason

Back to top Go down

Post by Kimahri on Fri 1 Apr 2016 - 0:55

Kimahri luisterde naar beide heren en zag chris in zijn ooghoek al sleuren met een steunbalk voor het dak.
Wat mij betreft kunnen we het nu doen heren en dan op de naamdag een mooie herdenking .. maar staat u me toe om chris even te gaan helpen.
Ik wil hem er nog bij hebben op 26 mei begrijp je ..
met lach neem ik afscheid van beide heren en help chris om de balk recht tegen de muur te hijzen.

Hoeveel bracht je er zo mee kijk ik vragend naar men broer .... normaal genoeg voor de hele dakrenovatie kim, als we niets extra ontdekken dat is.
Hmm .. laat ons hopen van niet broer .. met een grijs keek ik naar men broer .. anders is het elequest zijn fout e ...
Met een lach werd de volgende balk rechtgeplaatst en konden de werkmannen eindelijk aan het werk.
Kimahri
Admin

Back to top Go down

Post by Elequest on Fri 22 Apr 2016 - 10:45

Na een tijdje weg geweest te zijn komt Elequest weer bij de kapel kijken.

En Kim hoe gaat het met de verbouwing? Kan de mis al starten?
Elequest

Back to top Go down

Post by Roderick Mason on Fri 22 Apr 2016 - 20:24

Roderick zag Elequest al naderen. Pax Vobiscum Monseigneur. Hoe gaat het met u?

Code:
Ik ben klaar voor de inwijdingsmis
Roderick Mason

Back to top Go down

Post by Christopher. on Thu 28 Apr 2016 - 13:01

Nog even en alles zou in orde zijn voor de mis .... met de steunbalk in handen liep het woord even door men gedachten.
Wat zou het eigenlijk inhouden zo een inwijdingsmis, al snel werd ik uit deze gedachte gehaald als een kleine balk ten gronde valt.

Wakker worden chris hoor ik men broer al roepen vanop de hoge balk van het dak.
Ff wat naar links .... nee mijn links ... met een diepe zucht hou ik de balk op zijn nieuwe plaats en wacht tot kim de nodige nagels erin klopte om zo de bijna laatste balk op zijn plaats te houden.
Net als kim terug op gronde komt staat elequest terug naast ons ...
En Kim hoe gaat het met de verbouwing? Kan de mis al starten?
Bijna klaar denk ik Here elequest ...zeg ik voor men broer kon antwoorden .. maar kim zal zich eerst nog wat moeten opfrissen denk ik.
Met een brede lach laat ik beide heren alleen en zorg ervoor dat meeste kleine stukken hout worden opgeruimd.

Christopher.

Back to top Go down

Post by Kimahri on Fri 6 May 2016 - 7:32

Even men hoofd onder water deed wonderen ... men kleding die nog de sporen droegen van de verbouwing ging al snel uit en propere kleding nam ik bij me.
Onze kapel was klaar glimlachte ik als ik de nieuwe kleren aandeed ... zelf goed op tijd voor de feestdag .. later moest ik chris maar eens goed bedanken.
Maar nu was het toch echt tijd om terug richting de kapel te gaan en onze bezoeker here elequest de hand te drukken.
Langs het pad gaande liepen er scenarios door men gedachten hoe dit alles nu zou lopen ... hoe ging een inwijdingsmis nu eigenlijk.
In gedachten kwam de lijst met medailles terug waar er zo aan gewerkt was de laatste tijd en hield voor me de medaille van kapelaan.
Zou ik deze aan rick mogen geven vroeg ik me af als ik de kapel binnenkwam en elequest begroete.
Kimahri
Admin

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top